27-Ă„rs intervall 🏃

Det var ungefÀr 27 Är sedan jag sist löptrÀnade. DÄ pÄ fotbollstrÀning med flickor födda 1971 i IFK Sollentuna.
Nu har förutsÀttningarna Àndrats drastiskt vill jag pÄstÄ! Jag Àr Àldre, tyngre och mycket mer otrÀnad Àn dÄ.
Motivationen har funnits inom mig i över 1 Är nu men jag har aldrig riktigt vÄgat, av olika anledningar.
Det dÀr med sjÀlvförtroende och sjÀlvkÀnsla Àr tvÄ helt olika saker som Àr sÄ viktiga i en mÀnniskas liv. Mitt sjÀlvförtroende Àr otroligt lÄgt inom vissa omrÄden, som exempelvis mitt utseende och min (enligt mig) fula kropp. SjÀlvkÀnslan dÀremot Àr det inget fel pÄ, det handlar mycket om vad jag vet att jag kan och det jag Àr duktig pÄ, ingenting om min kroppsuppfattning.
Nu har jag tagit första steget mot att börja löpa igen, och fler steg kommer. Var sĂ„ sĂ€ker 😉

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0